dinsdag 23 juni 2015

Na het oogsten

Ja hoor, het gaat wat worden.
De tomaatjes worden rood.
Moet wel de zon weer gaan schijnen anders worden het nog kastomaatjes.
Ook het "stekje" van deze grote plant doet het goed.
En inmiddels heb ik al een volgende in de grond gestopt.
Maar er is nog meer gedaan de afgelopen week:

Een aantal roosjes broccoli geoogst en ook de eventuele zij scheutjes.
En dan krijg je dit:
Ik laat de aarde drogen voordat ik de wortels eruit kan halen en de grond opnieuw gebruiken.
Ik heb er al twee klaar.
Het zijn heeeeel veel wortels en ik moest even de beste manier vinden om het te doen.
Nu de rest nog.

Ik heb de plantjes van de veldsla uit de grote bak gehaald en verpot. Als het nog wat doet prima en fijn, zo niet dan is dat wat het is. De aubergine snakte naar meer ruimte dus......plaats maken.

Naast de aubergine heb ik wat rucola in gezaaid. Dat gaat vrij snel dus voordat de wortels van de aubergine de hele bak bezetten kunnen die nog mooi opkomen.

De courgette is megagroot aan het worden. Dat schreef Jelle al in zijn boek. Met, tot nu toe allemaal nog mannetjes bloemen. Ze zijn wel mooi. Dat vinden de luizen overigens ook.
En wat dacht je van de paprika's. Ik vind dit zo leuk om te zien. Mini paprikaatjes.
Ook de bolcourgette van mijn schoonzus Dorthy doet het goed. Voorlopig nog even in een pot totdat de sla uit de grote bakken gaat.

Waar ik op dit moment volop van oogst zijn de peultjes en iets minder de sugarsnaps:

Ik heb ze maar een steuntje gegeven met een bindkoord want met die harde wind was ik bang dat de hele struik naar beneden kwam. Dat zou wel heel zonde zijn.

Als laatste de bosaardbeitjes:

Langzaamaan worden die ook groter


Het blijft een mooie groene oase met nog een paar broccoliplanten, sla die langzaam gaat doorschieten en tropische planten die, met de grillige temperaturen van dit voorjaar hun best doen om te overleven. Een hele kluwen boontjesplanten waar je de boontjes tussen moet zoeken. Een zooitje ongeregeld aan lenteuitjes maar o zo lekker in roerbak schotels, prei in wording en nog wachtend op de lege bakken. En lenteuitjes in verschillende stadia, ook wachtend op wat meer plaats.

Het blijft een leuke bezigheid.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten